Help en info

Algemene vragen:

  • Mag je zomaar een airconditioning in je huis plaatsen?
    Kijkend naar artikel 1, lid 3 van de Woningwet is een airconditioning onderdeel van het gebouw waar het geplaatst wordt.
    Kortom je veranderd het gebouw en op basis van de verandering kan een vergunning nodig zijn:
    – Wanneer het volume van het bouwwerk toeneemt.
    Wanneer de buitenunit aan de voorgevel wordt vastgezet wordt het huis groter en hier heb je dan een vergunning voor nodig.
    – Een vergunning is ook noodzakelijk wanneer de buiten-unit niet past binnen het bestemmingsplan.
    Wanneer deze aan de voorgevel geplaatst wordt is het aanzicht van de woning anders,
    dit kan reden zijn voor het aanvragen van een extra vergunning.
  • Mag ik zelf een airconditioning plaatsen?
    Een airconditioning systeem wordt gevuld met koelgas (de zogenaamde freon gassen of F gassen).
    Deze zorgen ervoor dat het koelproces kan functioneren.
    Ter voorkoming van lekkage en onnodige milieu belasting is het wettelijk vastgelegd
    dat montage door een F gassen gecertificeerde monteur wordt uitgevoerd die werkzaam is bij een CFK erkend koeltechnisch bedrijf.
    Als antwoord op u vraag, bent u zelf monteur met het benodigde F gassen certificaat en werkzaam bij een CFK erkend koeltechnisch bedrijf?
    Dan mag u wettelijk gezien de montage zelf uitvoeren. In het geval u dit niet heeft vervullen wij graag deze taak voor u.
  • Kan een airconditioning ook verwarmen?
    Tegenwoordig worden bijna alle split- en multisplit airconditioners geleverd met een warmtepompuitvoering.
    In dit geval kan het apparaat ook als verwarming worden gebruikt.
  • Wat is het verschil tussen een condenswaterpomp of natuurlijke afvoer?
    Met een condenswaterpomp kun je afvoeren naar een hoger punt wat maximaal 1 meter omhoog gaat.
    Natuurlijke afvoer loopt via een slang leeg.
  • Wat heeft afvoer nodig?
    Alleen de binnenunit heeft afvoer nodig.
  • Is het bij vernieuwing nodig om beide units (binnen en buiten) te vervangen?
    Bij vernieuwing van het airconditioning systeem zal daadwerkelijk beide delen als set worden vervangen.
  • Wat is een inverter systeem?
    Een inverter gestuurd systeem beschikt over een variabel koel- of verwarmingsvermogen.
    Dit zorgt bijna voor een constante binnentemperatuur.
    De techniek zorgt ervoor de de airconditioner automatisch en snel reageert op elke verandering
    van het woon- en/of werkklimaat.
    Het systeem stemt de te leveren koel- of verwarmingscapaciteit af op de huidige en gewenste temperatuur.
  • Wat is de garantie op de producten?
    Op alle producten die nieuw worden geleverd zit de wettelijke garantietijd.
    Daarnaast bieden wij ook onderhoudscontracten aan om de levensduur van het product optimaal te benutten.
    Klik hier, voor meer informatie over onze onderhoudscontracten.

Bestellen en leveren

  • Hoe kan ik een offerte aanvragen?
    Dit kan op twee manieren, door middel van het invullen van het contactformulier hier of
    via onderstaande kanalen kunt u uw wens kenbaar maken waarna wij een offerte voor u maken:
    – Telefoon: +31(0)88-4238324
    – WhatsApp: +31(0)6-12208072
    – Email: info@icetech-airco.nl
  • Wordt er ook advies gegeven bij mij thuis/kantoor?
    Het is zeker mogelijk dat wij bij u thuis en/of op kantoor bij u langskomen.
    Voor het maken van een afspraak belt u het gemakkelijkst met het telefoonnummer: +31(0)88-4238324
  • Hoe kan ik bestellen?
    Wanneer u de keuze heeft kunnen maken uit ons assortiment voegt u deze toe aan u winkelmand.
    In de stappen die volgen kunt u u gegevens invullen en welke optie u kiest voor levering.
    Na de betaling krijgt u een bevestigingsmail van u bestelling.
    Hierna ontvangt u bericht van ons over de levering en eventuele plaatsing van de airconditioning.
  • Hoe kan ik betalen?
    De bestelling kan betaald worden met alle bankpassen via iDEAL.
  • Wat is de levertijd?
    De verwachte levertijd met plaatsing zit tussen de 8 en 12 werkdagen op dit moment.
    Wanneer wij zicht hebben op de leverdatum nemen wij contact met u op voor het installeren van de airconditioning.
  • Wanneer wordt mijn levering bezorgd?
    De levering wordt met inachtneming van levertijd bij u thuis/kantoor bezorgd.
    De exacte datum van de levering wordt met u gedeeld op het moment dat wij meer weten.
    Dit geld tevens voor wanneer u heeft gekozen om de airconditioning bij onze showroom af te halen.
  • Wat zijn de verzendkosten?
    Voor een bestelling boven de €200,00 nemen wij de bezorgkosten voor onze rekening.
    Is u bestelling hieronder dan geld het tarief van €15,00 per zending.
  • Kan ik mijn pakket ook afhalen?
    Het is mogelijk om u pakket hier in onze showroom af te halen, deze optie kunt u kiezen tijdens het bestelproces.
  • Kan ik bestellen wanneer ik niet woonachtig in Nederland ben?
    Op dit moment is dit niet mogelijk.

Technische ondersteuning

  • Bieden jullie ook onderhoudscontracten aan?
    Icetech bied verschillende mogelijkheden voor onderhoud aan. We hebben drie keuzes voor een onderhoudscontract (brons, zilver en goud).
    Een andere mogelijkheid is een afspraak te maken voor een losse onderhoudsbeurt. Via deze link kunt u meer hierover lezen.
  • Kan ik later na aanschaf nog een onderhoudscontract bij jullie afnemen?
    Wanneer de aankoop binnen een jaar is geweest, kan een contract zo worden afgesloten.
    Anders voeren wij graag een controle uit over de staat van de airco voordat wij het contract aangaan.
    Neem contact op met +31(0)88-4238324 voor het maken van een afspraak.
  • Hoe vaak is het nodig om filters te vervangen of schoon te maken?
    Het vervangen en/of schoonmaken van de filters adviseren wij dit minimaal 1 keer per jaar te doen. Het is echter wel afhankelijk van de omgeving en ontwikkeling van stof en dergelijke in de ruimte. Het kan dus voorkomen dat het gewenst is om vaker te wisselen/schoon te maken.
  • Waar kan ik terecht met mijn andere technische vragen?
    Wij zijn hiervoor telefonisch te bereiken via het telefoonnummer: +31(0)88-4238324

Retour

  • Hoe kan ik een product retourneren?
    Heeft u verkeerde producten besteld of bent u niet tevreden? dan kunt u uw bestelde producten binnen 14 dagen terug sturen.
    In dit geval betaalt u alleen de kosten voor de retourzending.
    Echter kunnen de producten alleen retour worden ontvangen wanneer:
    – De retourzending is voorzien van een retour formulier
    – De artikelen worden in goede staat en onbeschadigd retour verzonden.
    – De artikelen dienen goed beschermd verzonden te worden daar deze zeer breekbaar zijn.
    In het geval van een retourzending, neem contact op met het volgende telefoonnummer: +31(0)884238324
  • Waar kan ik mijn klacht kenbaar maken?
    De klacht kunt u melden op verschillende manieren. Dit kan via de e-mail (info@icetech.nl).
    Schrijft u liever een brief dan mag het geadresseerd worden naar: Eigenhaard 13C, 8561 EX, Balk.
    Er is geen sprake van een ontvangstbevestiging, binnen vijf werkdagen ontvangt u van ons een inhoudelijke reactie.